Genel

Turkuaz Kart Nedir?

Turkuaz kart nedir? Sorusu son dönemde pek çok kişinin cevap aradığı bir sorudur. Turkuaz kart yabancı bireylere Türkiye’de ikamet etme ve çalışma izni veren bir belge olarak nitelendirilir.

Turkuaz Kart Sahibinin ve Yakınlarının Hak ve Yükümlülükleri

Turkuaz kart oldukça geniş bir alanı kapsadığı için hem kart sahibine hem de yakınlarına birtakım haklar verir. Bu kartın sağladığı en temel hak, kart sahibinin süresiz çalışma iznine sahip olmasıdır. Yani Turkuaz karta sahip olan bireyler ülkemizde sorunsuz bir şekilde çalışabiliyor. Ancak turkuaz kartın sağladığı tek hak bu değildir.

Turkuaz karta sahip olan bireyler ülkemizde oturma iznine de sahip olabiliyor. Bu karta sahip olan bireylerin yakınlarına da birtakım haklar sunulur. Turkuaz karta sahip olan bireylerin yakınları Türkiye’de süresiz oturma hakkına sahiptir.

Turkuaz kartın kapsamı sınırlıdır. Bu karta sahip olan bireyler kamu görevlisi olarak hizmet veremez.

Turkuaz Kart Kimlere Verilir?

Turkuaz kartın verilebileceği kişilerin detayları Turkuaz Kart Yönetmeliği’nde net bir şekilde yer alıyor. Bu yönetmeliğin 5. Maddesinde söz konusu kişiler net bir şekilde belirtilmiştir. Bu karta sahip olabilecek kişilerin listesi şu şekildedir:

  • Kültürel ya da sportif alanlarda uluslararası düzeyde başarı yakalamış bireyler
  • Bilimsel ya da teknolojik gelişmelere katkı sağlamak isteyen bireyler
  • Bilimsel ya da teknolojik alanda çalışmalar yapan bilim insanları
  • Türkiye’nin milli menfaatlerine ilişkin üst düzey çalışmalar yapmış bireyler

Turkuaz kart alacak kişide nitelikli işgücünün var olup olmadığına detaylı olarak bakılıyor. Nitelikli işgücünün olmaması halinde bireyler Turkuaz kart kapsamına alınamaz.

Turkuaz Kart Şartları

Turkuaz kart alacak kişilerde birtakım şartların bulunması gerekir. Aranan şartların bireyde olmaması halinde Turkuaz kart verilemiyor. Turkuaz kart almak için aranan ilk şart başvuru sahibinin yabancı olmasıdır. Yabancı olmayan, Türk vatandaşı olan bireyler Turkuaz kart başvurusu gerçekleştiremez.

Turkuaz kart kapsamına alınacak kişide aranan tek şart bu değildir. Başvuru yapan kişinin kamu güvenliği ya da kamu sağlığını rahatsız etmiş olmaması gerekir. Eğer başvuru yapan kişi kamu güvenliğini sarsmış bir fiil gerçekleştirmişse Turkuaz kart sahibi olamaz.

Turkuaz kart sahibi olmak için aranan bir diğer şart ise başvuru sahibinin gerekli belgeleri eksiksiz bir şekilde teslim etmesidir.

Turkuaz Kart İçin Gerekli Belgeler

Turkuaz Kart başvurusu için birtakım belgelere ihtiyaç duyuluyor. Bu belgelerin gerekli yerlere teslim edilmemesi halinde bireyler Turkuaz Kart başvuru sürecini tamamlayamıyor. Bu karta sahip olmak için gereken ilk belge başvuru dilekçesidir. Başvuru dilekçesindeki bilgiler doğru bir şekilde doldurulmalıdır.

Turkuaz kart için aranan belgelerden bir tanesi de başvuru sahibinin pasaportu ya da pasaport yerine geçen bir belgesinin olmasıdır. Bunun yanında ilgili kuruluşlardan alınmış uygunluk belgesi de kart başvurusu yapacak bireylerden isteniyor. Bu belgeler her başvuran kişiden istenen belgelerdir. Bu belgelere ek olarak başvuru sahiplerinden ek belgeler de istenebiliyor.

Turkuaz Kart Nasıl Alınır?

Turkuaz kart alabilmek için ilk olarak başvuru sürecini tamamlamak gerekiyor. Başvuru sürecinin tamamlanması için farklı işlemler gerçekleştirilebiliyor. Bu karta sahip olmak için sistem üzerinden başvuru yapılabiliyor. Ancak Türkiye dışında olan bireyler bağlı oldukları ülkelerdeki Türk dış temsilciliklerinden de başvuru yapabiliyor.

Başvuru işleminin tamamlanmasının ardından bireylerin başvuruları gerekli kurumlar tarafından değerlendirmeye alınır. Değerlendirme aşaması oldukça geniş bir şekilde gerçekleştirilir. Değerlendirme süreci olumlu olarak tamamlanırsa başvuru sahipleri Turkuaz Kart almaya hak kazanır.

Başvuru Ne Kadar Sürede Sonuçlanır?

Turkuaz karta başvuru yapacak bireyler süreci ve başvurunun detaylarını yakından tanımak istiyor. Bu bağlamda başvurunun ne kadar sürede tamamlandığı başvuru sahipleri tarafından araştırılıyor. Ancak Turkuaz Kart başvuru sürecinin sonuçlanması ve sürecin olumlu ya da olumsuz sonuçlanmasının net bir süresi yoktur. Yoğunluğa ve detaylara bağlı olarak başvuru süreci farklı sürelerde tamamlanabiliyor.

Turkuaz kartın başvuru süreci genel olarak birkaç ay içerisinde tamamlanabiliyor. Ancak eksik ya da hatalı işlem olması halinde birkaç aylık süreç daha da uzayabilir.

Başvurunun Değerlendirilmesi Süreci

Turkuaz Kart başvurusunun değerlendirilmesinde birtakım kısaslar göz önünde bulundurulur. Bu kısaslar Uluslararası İş Gücü Politikası ilkelerine bağlı olarak Genel Müdürlük tarafından belirlenir. Genel Müdürlük tarafından belirlenen kısasları net bir şekilde yerine getiren başvuru sahipleri Turkuaz Karta kısa sürede ulaşabiliyor.

Turkuaz Kart başvuru değerlendirme süreci bu alanda uzman ekip tarafından gerçekleştirilir.

Turkuaz Kart Başvurusunun Kabul Edilmesi

Turkuaz Kart başvurusu belirli şartlarda kabul edilir. Bu başvurunun kabul edilmesi durumunda ilk 3 yıllık süreç geçiş süresi olarak nitelendirilir. Bu geçiş sürecinde Turkuaz Kart almış bireylerin faaliyetleri net bir şekilde incelenir. Bireylerin faaliyetlerinde eksiklik olması halinde uzman ekip tarafından uyarılıp bu eksikliği 3 ay içerisinde gidermesi istenir.

3 yıllık geçiş sürecinin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla beraber başvuru sahipleri talep oluşturarak Turkuaz Kart geçerlilik süresini sınırsız olarak güncelleyebiliyor.

Turkuaz Kart Başvurusunun Reddedilmesi

Turkuaz Kart Değerlendirme süreci olumsuz olarak tamamlanabiliyor. Başvuru süreci olumsuz olarak tamamlanan bireylere en kısa süre içerisinde dönüş sağlanır. Başvurunun reddedilmesinin pek çok farklı sebebi olabiliyor. Yanıltıcı belge kullanılması, belirtilen kısaslara uygun olmayan profil ya da kamu sağlığına uygun görülmemesi bu nedenlerden bazılarıdır.

Türkiye Cumhuriyeti’nin tanımadığı ülkelerin vatandaşı olan bireyler Turkuaz Kart başvurusu yapmışsa başvuruları reddedilir.

Başvuru Masrafı ve Diğer Masraflar

Turkuaz Kart başvurusu yapabilmek için birtakım masrafları göze almak gerekiyor. Bu karta sahip olmak isteyen bireylerden değerli kağıt bedeli tahsil edilir. Değerli kağıt bedelini eksiksiz olarak yatırmayan kişilerin başvuruları tamamlanamaz. Başvuru sürecinde sorun çıkması da Turkuaz Kart almayı direkt olarak engeller.

Turkuaz Kart başvurusu için bireylerden ikamet izin harcı talep edilmez.

Turkuaz Kartın İptal Edilmesi

Turkuaz Kart belirtilen hallerin bir veya birkaçının bireylerde görülmesi halinde direkt olarak iptal edilebiliyor. Yabancının bir yıl boyunca kesintisiz bir şekilde çalışmaması, kayıt dışı çalışma, sınır dışı kararı ya da yanıltıcı bilgi ile başvuru yapılması gibi durumların tespit edilmesi halinde Turkuaz Kart iptal edilebiliyor.

Turkuaz Kartı iptal olan bireyler tekrardan başvuru yapıp kart alamıyor.

Sonuç

Turkuaz Kart başvurusu için izlenmesi gereken yol pek çok yabancı tarafından araştırılıyor. Ancak başvuru yapacak bireyler hangi avukatlık şirketi ile çalışması gerektiğini sorguluyor. Bu alana başvuru yapacak bireyler çözüm odaklı çalışma becerisi olan, yenilikçi ve sektör içerisinde tecrübe edinmiş büroları tercih etmelidir.

Çözüm odaklı çalışan, yenilikçi ve tecrübeli avukatlık büroların başında Sinan Eroğlu Hukuk ve Danışmanlık Bürosu geldiği için bireyler Sinan Eroğlu ile çalışmayı tercih ediyor.

Danışmanlık ve hizmet almak için hemen bizlerle İLETİŞİME GEÇİN

Turkuaz Kart Ne İşe Yarar?

Turkuaz Kart yabancının Türkiye’de çalışmasını ve ikamet etmesini sağlar.

Turkuaz Kart Kaç Yıllığına Verilir?

Turkuaz Kart ilk başta 3 yıllık verilirken 3 yıllık sürenin sonunda sınırsız olarak verilir.

Süresiz Çalışma İzni Nasıl Alınır?

Süresiz çalışma izni için Turkuaz Kart başvuru sürecinin olumlu tamamlanması önemlidir.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu